Modette

Sovrums inspiration

Vi flyttade in i vår lägenhet i november och har inte hunnit beställa så mycket nya möbler (flyttade från 43 kvm till 68 kvm, så har lite mer plats att inreda). Just nu är jag helt insnöad på att få vårt sovrum klart. Vi har än så länge fått upp garderober och sängen, men inte mycket mer. Inspo till sovrummet har jag hittat på pinterest.

Mycket naturmaterial, linne, grått, beige och vitt. Dock har vi grön/grå/blåa väggar för vi ville ha en mer mysig, murrig och ombonad känsla i rummet. Sängbord är väldigt svårt tycker jag och vi har inte riktigt samma smak här hemma. Jag är helt hooked på enkla trälådor som man sätter upp på väggen medan J vill ha svarta stålbord, får se vem som får sin vilja igenom. Det jag dock brukar göra när jag verkligen vill ha något är att pitcha idén för J och om han säger nej så köper jag det i alla fall några dagar senare och ser till att styla upp det riktigt fint så att han också tycker att det är fint tillslut, tihi.

När vi kommer hem från alperna ska jag ta tag i sovrummet! ❤

körschema - varför behövs det?

Ett körschema är alltid bra att ha, oavsett vilket event ni anordnar. Genom att ha gjort ett körschema och en to-do lista i god tid innan eventet (helst några dagar innan eventet) kan man undvika att hela dagen går åt att koordinera och stressa för att rådda ihop eventet. En to-do lista bör man ha med sig under hela planeringsprocessen eftersom det underlättar för utomstående som vill hjälpa till genom att man enkelt kan dela ut uppgifter från to-do listan. Här kommer ett tips på körschema för ett bröllop, självklart kan man applicera denna på andra event och bara byta ut tid och vad som ska göras.

07:00 - Frukost
08:00 - Smink och hår
11:30 - Lunch
12:30 - Påklädning & fix
13:30 - Taxi till XX
14:00 - Fotografering
15:50 - Samling vid vigselplats
16:00 - Vigsel
16:30 - Riskastning och kramkalas
17:00 - Transport till festlokal
17:45 - Brudskål
18:00 - Fotografering med gäster
18:30 - Gäster sätter sig till bords
18:45 - Förrätt
19:30 - Varmrätt
21:00 - Efterrätt
21:45 - Middag avslutas
22:15 - Tårta och kaffe
22:30 - Baren öppnar
23:00 - Bröllopsvals och sedan dans
00:30 - Vickning
02:00 - Festen avslutas

Detta är som sagt ett utkast och ni kan behöva vara mer specifika på vissa punkter och det kan vara bra att skriva upp vem som ska göra vad för att underlätta för alla inblandade.

Lycka till!


Firande X2

God morgon finisar.

Idag är jag såååå trött, helgens bravader har verkligen tagit ut sin rätt och veckan verkar inte bli lugnare. Igår fick jag skynda mig till stallet efter kontoret för att hinna rida en sväng innan det var födelsedagsfirande för min lillebror som fyllde 9 år och min ”bonuspappa” som blev hela 50 år gammal. Supermysigt med familjetid men vi kom hem ganska sent och kom på att vi inte hade hunnit betala räkningar i helgen så vi fick sätta oss med det innan sängen kallade.

Nu är det verkligen nedräkning till alperna och vi är så himla taggade på snö, skidåkning, afterski, spa och att få vara ute hela dagarna, och såklart att få umgås bara vi två.

Ha en härlig tisdag! ❤️