Modette

körschema - varför behövs det?

Ett körschema är alltid bra att ha, oavsett vilket event ni anordnar. Genom att ha gjort ett körschema och en to-do lista i god tid innan eventet (helst några dagar innan eventet) kan man undvika att hela dagen går åt att koordinera och stressa för att rådda ihop eventet. En to-do lista bör man ha med sig under hela planeringsprocessen eftersom det underlättar för utomstående som vill hjälpa till genom att man enkelt kan dela ut uppgifter från to-do listan. Här kommer ett tips på körschema för ett bröllop, självklart kan man applicera denna på andra event och bara byta ut tid och vad som ska göras.

07:00 - Frukost
08:00 - Smink och hår
11:30 - Lunch
12:30 - Påklädning & fix
13:30 - Taxi till XX
14:00 - Fotografering
15:50 - Samling vid vigselplats
16:00 - Vigsel
16:30 - Riskastning och kramkalas
17:00 - Transport till festlokal
17:45 - Brudskål
18:00 - Fotografering med gäster
18:30 - Gäster sätter sig till bords
18:45 - Förrätt
19:30 - Varmrätt
21:00 - Efterrätt
21:45 - Middag avslutas
22:15 - Tårta och kaffe
22:30 - Baren öppnar
23:00 - Bröllopsvals och sedan dans
00:30 - Vickning
02:00 - Festen avslutas

Detta är som sagt ett utkast och ni kan behöva vara mer specifika på vissa punkter och det kan vara bra att skriva upp vem som ska göra vad för att underlätta för alla inblandade.

Lycka till!


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress